OutreachSuriname.reismee.nl

Jeugdgevangenis

Heerlijk geslapen,

fris en monter na een prachtige gezegende avond.

Licht ontbeten en rond 9 uur naar de jeugdgevangenis...Daar aangekomen bleek dat er een nieuwe groep jongens was aangekomen en er een rivaliteit was ontstaan zodat alle jongens achter slot en grendel moesten blijven en ook de onderbezetting van het personeel was hier debet aan.

De hoofdwachter bleek ook nog eens een voorganger te zijn en dankzij hem konden we wel naar de jongens gaan en ze een bemoedigend woord geven.

Ze slapen en wonen met zijn tweetjes in een kleine cel, stapelbed, kleine kastjes, open ramen (geen glas)....me hart deed zeer bij het zien hiervan...en wie weet mag ik ze in de nabije weken nog eens bezoeken..Ik hoop het wel..

Daarna naar een spaanstalige dienst geweest in de gevangenis...heel evenmaar en daarna werden we naar de vrouwenafdeling gebracht. De lokale voorganger was er niet en ons werd gevraagd of we genegen waren om in te vallen.

Er kwamen een 30 vrouwen naar de dienst en ik werd verrast door Natassa dat ik ook zou spreken tegen de vrouwen...

We openden met een lied en Natassa introduceerde me, helaas in het surinaams, dus geen idee wat er gezegd werd,

Mijn preek (na gebed) ging over gevangenschap en vrijheid. Men kan gevangen zitten in een cel maar toch vrij zijn in Christus, men kan gevangen zijn in je lichaam en toch vrij zijn in Christus. Ik mocht bemoedigende woorden spreken en wat delen over mezelf...daarna nam Natassa het over, wederom in de surinaamse taal maar op de een of andere manier kon ik het verstaan, echt heel bijzonder.

Op het eind vanhaar preek mocht en kon ik een paar vrouwen een bemoedigend woord geven en ze werden bevestigd door de aangesproken vrouwen, ze hadden gedroomd dat er iemand zou komen om hun een woord te geven...We stonden er allemaal versteld van...Wat een leiding van God en de H.G.

We gingen richting het huis van Natassa en ik zou met haar dochter ilaisa gaan vooroefenen voor morgenochtend. The prodigal son...de verloren zoon

We hebben het stuk bestudeerd in de bijbel en beluisterd en beluister..

Een paar keer geoefend en hij is af....

Vanavond komt het echtpaar van gisteren weer, ze willen komen vertellen wat e rmet ze gebeurt is gisteren....

Ik zal een foto bijvoegen van iliasa

Bid voor morgen voor de dienst, want het lied van de verloren zoon zal hier aankomen.

Adamo

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!