OutreachSuriname.reismee.nl

De receptie van stromen door kracht en de dienst in de kerk te Saramacca en een openluchtdienst

Vrijdagaond naar een openluchtdienst geweest, waar op eenschoolplein een evangelisatiedienst werd gehouden door Michael Sweeb. De opkomst was minder maar de toehoorders die buiten het plein stonden werden wel geraakt. Veel jeugd gaf hun hart aan de Heer

Zaterdagavond naar een officiele receptie met vele voorgangers en hoogwaardigheidsbekleders in het Theater Thalia ter ere van het bestaan van de Stromen door Kracht kerk welke is opgericht in 1961 door de Nederlander Hoekendijk, die hier een opwekking veroorzaakte en hiervoor in 1962 het land werd uitgezet. Mooie plechtige avond met vele klederdrachten aanwezig.

Zondagmorgen op weg naar de kerk in Saramacca en wat een dienst, de lofprijs was geweldig, de mensen open, de preek heel direct en overtuigend en we mochten de Pottershand dansen. Ondansk de lage ruimte en gebrek aan dansruimte, mede door de overvolle kerk, Was het een uitvoering die velen raakten, zekers de mannen werden deze keer aangesproken (heb nog last van mijn ribben na de omhelzingen van die mannen) De preek kwam goed binnen, wie ben je en laat je aan de wereld zien wie je bent en waar je voor staat.

Hierna kwam de oproep voor genezing en voor een nieuwe aanraking van de H.G. en echt iedereen kwam naar voren, de jongste was denk ik 4 jaar en de oudste rond de 80 jaar.

Er was echt een zalving van de Heer en de jonge kinderen moesten zeggen waarom ze naar voren kwamen enhet was echt hartstvertederendte horen dat ze met de H.G. wilden leven en hun vrienden en medeleerlingen enzo over Jezus wilden vertellen en zich niet wilden verstoppen maar dat een ieder mocht zien wie ze zijn en waar ze voor staan.

En dat terwijl zeniet echt de hele dienst hebben meegemaakt ivm met zondagschool...maar daar waren ze te horen vwb hun lofprijs en aanbidding..heerlijk om dat te horen zo.

Hierna nog met de voorganger en oudsten en aanverwanten heerlijk geluncht, moksie alesi en ook dat liep uit.

Daarna de terug reis en vanaf morgen gaan we ons focussen op Corinthiers voor de komende dagen, dan zullen we 5dagen dienen in de gemeente Stromen door Kracht.

Woensdag met de tieners en de grote vlaggen een choreo doen voor het hoogtepunt op zondag

Donderdag en vrijdag workshops, zaterdag een buitendienst en zondag het hoogtepunt van de festiviteiten van het 50 jarig bestaan.

Ik raak hier nu wel aardig bekend in de kerken en als ik op alle uitnodigingen zou moeten ingaandankan ik hier nog wel een half jaar blijven om alle lessen te geven en de optredens..inclusief Frans Guyana en voormalig Brits Guyana, nu Guyana hetend.

Maar nog 3 weken en dan zit mijn tijd hier erop..

Ik wil nogmaals een ieder danken voor hun bemoedigende berichtjes want af en toe is het echt best zwaar hiero...en de gebeden van diegene die voor me bidden..ze komen echt aan hoor, zonder deze zou ik het best moeilijker hebben

Adamo

Reacties

Reacties

ikke

ook gedachten?

natassa uit Suriname

hai broer blij zo te horen hoe het allemmal aan toe gaat hoe is het met de rest van de groep doe ze de groeten voor me .we hopen je heel gauw terug te zien voor dat je weer weg gaat .love you yopur sister in christ .doe de groeten aan je vrouw voor me

natassa uit Suriname

hai broer blij te horen hoe God aan het werken is ik hoop je heel gauw terug te zien .groet de rest van de groep voor me ,en doe vooral de groeten voor me aan je geliefde als je haar spreek .we missen je en hopen dat je weer gauw in ons midden mag zijn natuurlijk wanneer je klaar bent daar met de groep om te bedienen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!